zaterdag 3 juni 2017

5 soort mensen waar ik me dood aan erger

De wereld is bie-ba-boe-ba-beestig mooi. Hij zou nog mooier kunnen zijn zonder deze vreselijke fenomenen.

1.      1. Trage wandelaars
Je kent het wel: je bent onderweg, je moest er vijf minuten geleden zijn en je hebt nauwkeurig berekend dat het je in drie minuten lukt. Hahaha, niet als het aan deze slak voor je ligt! Monsieur of Madame Sabotage ‘beweegt’ zich -zogezegd- voort met 0.2634m per uur, neemt het hele voetpad in en weigert je te laten passeren. De-gou-tant




2.      2. Ja-maar-student
Één van de meest interessante professoren filosofie doet bij elke zin m’n blik openen en vernieuwen. Ik luister en noteer aandachtig, zoals het een goede student behoort. Student D’accord Mais denkt dat het gepast om bij elk voorbeeld een opmerking of al dan niet tegengesteld example geven. Vre-se-lijk
Liefste eerstejaars, U bent zeer recentelijk van het klaslokaal naar de aula gekatapulteerd, luister liever eerst naar deze interessante mens in plaats van uw nutteloze side dish van irrelevantie op een bedje van pretentie met ons te delen. Ik kom hier voor de prof, niet voor een zeventienjarige bemoeial. Eerst luisteren, dan praten. Dank bij voorbaat.




3.      3. Eeeuuhmmm-voor-mij-de—eeuuuhhhmmmm
Scenario I
Ik werk, heb m’n handen vol, er roepen en signaleren 5684 andere klanten naar mij, maar de klant wie ik help is rustig, opt gemakske, in alle rust, heel kalm, aan het overleggen met zichzelf wat ie wil drinken.

Scenario II
Ik zit op restaurant, met honger in mijn rammelde buik. Ik weet wat ik wil, ik bestel en ik lach vriendelijk. Madame of Meneer Je Ne Sais Plus had al gekozen maar blijkt nu opeens de kluts kwijt te zijn en beslist er nog even over na te denken in het bijzijn van de ongeduldige ober(es)

Scenario III
Ik sta in rij voor mijn nodige, hemelse, precious Cappuccino mio amore. Het is aan Monsieur of Madame Euuuh die maar niet kan beslissen welke koffie hij of zij nu wilt. Ik weet het al, mag ik dan voor?  Nee hoor, eeuwig geduld a.u.b! Ter-ri-ble




4.      4. Ik-ga-gezellig-iets-eten-om-hele-tijd-op-mijn-gsm-te-zitten-en-selfies-te-nemen
Ik snap het, er komt een sms’je binnen, je beantwoordt het even. Je neemt een gezellig kliekje voor Instagram en/of snapchat. Geen probleem, moet kunnen, doen we allemaal. MAAR HELE DE FCKING TIJD?
Je kunt het je zo voorstellen: vier vriendinnen, elk een variant van de ander, hebben een lekkere cocktail besteld in zo’n pop-up-zomer-ding. De zon schijnt er moet van alles besproken en gepland worden, maar het enigste wat ze doen is alles fotograferen. Dan selfies nemen, dan poseren, dan een slokje nemen om meteen de foto’s te bewerken op te delen. Roddel! Giechel! Lach! Fluister! Foto’s kunnen ook bewerkt en geüpload worden in de tram naar huis. Stop met al die 32522456 asociale selfies. Dis-gus-ting
 
5.      5. Hallo-wie-heb-ik-aan-de-lijn-dat-weet-je-want-iedereen-kan-het-horen-bellers
Bellen kan in stilte. Zonder gebrul, zonder geroep, zonder getier. Toch blijkt het moeilijk voor sommige mensen. Erg-er-lijk!

Erger jij je ook aan zo’n mensen? Of ken jij nog ergere types?




Stay golden!

Bisous

Je kleine schrijver

Lina





Geen opmerkingen:

Een reactie posten