woensdag 12 juli 2017

Hoe mijn tijdverlies mij motiveerde

Het afgelopen schooljaar was een geweldig leuk jaar. Ik heb me rot geamuseerd. Bijna alleen maar. Het was een jaar vol ontspanning en het maakte me ongelukkig.

Het was het hele jaar feest. Uitslapen, koffietjes gaan drinken, wijntjes gaan drinken, uitgaan, uitkateren uit eten gaan. Veel meer deed ik niet. Ik hield me niet te veel met school bezig, mijn enige verplichting was mijn werk dat ik graag deed. Heerlijk zou je denken. Ik werd er erg ongelukkig van.

Het was medium dat me wakker schudde. Of het blogboek. Het begon bij het blogboek. Een boek van Kelly Deriemaeker over rarara bloggen. Het boek gaf me inspiratie en motivatie. Ik kliekjes van mijn outfit of hoofdgerecht. Het was en is me om het schrijven te doen. Als aspirant schrijfster, schreef ik verdacht weinig. Ik begon eraan, schreef over dit en dat.

Ik had nu mijn eigen blog, maar hield me nooit bezig met andermans blog. Het blogboek raadde me Medium aan. Een alarmklok. Een wake-up call. Een life saver. Vooral omdat ik self-improvement aanduidde als interesse.

De dagelijkse updatemail van de site leidde me naar verschillende artikels over succes, creativiteit en productiviteit. Ik verslond ze één voor één. Ik ontwaakte van mijn droom. Ondanks mijn interesse en verlangen naar zelfverbetering, besefte ik, dat ik het miste. De productiviteit. De creativiteit. En zo noodzakelijkerwijs het succes ook.

Ik had het hele jaar zo gespeeld en ontspannen, zonder een greintje creativiteit. Ik bezielde de productiviteit van een fish stick. Ik zocht en vond nergens inspiratie om mijn creativiteit te voeden. Het had me lui en moedeloos gemaakt. Ik merkte het niet eens tot het moment dat ik productiever en georganiseerder werd.

Voor de meeste studenten betekent het einde van de examens het begin van een periode vol alcohol en luide muziek tot in de vroege uurtjes. En gewoonlijk was ik de mascotte van het gefeest. Deze keer niet.

Ik stond op rond 9uur, deed mijn ochtend work-out, dronk mijn twee liter water per dag en las een boek uit in de eerste week. Weekends blijven weekends met een drankje, vriendjes en vriendinnetjes en een muziek, maar de week is geen weekend meer voor mij! Ik lees meer, schrijf meer, studeer liever, ben productiever en actiever. En vooral gelukkiger.

Ik heb gemerkt dat te veel ontspanning en vrije tijd je nutteloos, moe en moedeloos laat voelen. Een plan, een doel, een georganiseerd leven hebben, maakt je een stuk kalmer, gelukkiger en energierijker.

De boog kan niet altijd gespannen zijn. Maar de boog mag zeker niet altijd ontspannen zijn!
Stay golden!

Bisous

Je kleine schrijver


Lina



Geen opmerkingen:

Een reactie posten